در خرید چیلر صنعتی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

در صورتی که در روال کار خود از تجهیزات سنگینی استفاده می کنید که این ماشین آلات سنگین گرمای زیادی را در حین کار از خود تولید می کنند پس خرید چیلر صنعتی و استفاده از آن بسیار کمک کننده می باشد، زیرا عملکرد چیلر به گونه ای است که از طریق سیکل تبرید تراکمی یا جذبی با سرد کردن سیال سبب ایجاد سرما و برودت خواهد شد و فرآیند خنک سازی را در ماشین آلات و تجهیزات فراهم می کند.

اگر به دنبال آشنایی با چیلر صنعتی و یافتن پاسخی برای اینکه در خرید چیلر صنعتی به چه نکاتی باید دقت کنیم، هستید، جای درستی را انتخاب کرده اید زیرا علاوه بر آشنایی کامل با چیلر صنعتی می توانید سفارش خرید خود را نیز در این مجموعه ثبت کنید و از خدمات کامل این مجموعه بهره مند شوید.

چیلر صنعتی چیست؟

چیلر صنعتی یک سیستم خنک کننده است که برای خنک کردن و پایین آوردن دمای ماشین آلات کاربرد دارد، این چیلرها برای خنک کردن مکانیسم ها و ماشین آلات صنعتی استفاده می شود که می توانید قبل از خرید و انتخاب چیلر مناسب از کارشناسان چیلر صنعتی البرز مشاوره رایگان دریافت کنید.

نحوه کار چیلرهای صنعتی چگونه است؟

قبل از توضیح نحوه کار چیلرهای صنعتی ابتدا لازم به ذکر است که طرز کار چیلرهای صنعتی با دیگر چیلرهای معمولی متفاوت است زیرا موارد مصرف آن نیز تفاوت دارد، چیلرهای صنعتی اغلب ساعت های زیادی را در محیط های صنعتی بدون وقفه کار می کنند، بنابراین این گونه چیلرها برای استفاده در شرایط و محیط های سخت طراحی شده اند که قدرت تحمل بالایی دارند زیرا پیوسته در حال فعالیت می باشند و نیاز است تا توانایی و قدرت بالایی داشته باشند.

همانطور که اشاره شد این نوع چیلرها نیز با هدف خنک سازی استفاده خواهند شد و مانند دیگر چیلرها دارای نوع جذبی و تراکمی می باشد که چیلر با استفاده از یک منبع حرارتی عملیات خنک سازی را انجام می دهد، می توان گفت نوع کار چیلر جذبی مکانیکی و چیلر تراکمی با استفاده از کمپرسور می باشد.

به طور کلی نحوه عملکرد چیلر صنعتی این گونه است که حرارت را از قسمتی جذب کرده و در جایی دیگر آن را دفع خواهد کرد و عملکرد آن بر اساس تبخیر و تقطیر می باشد، در این چیلرها برای خنک سازی محیط از آب یا هوای محیط استفاده خواهد شد و اگر از آب استفاده شود در نتیجه چیلر به برج خنک کننده نیاز دارد.

کاربرد چیلر صنعتی

چیلرهای صنعتی دارای کاربرد بسیار زیادی بوده که در ادامه برخی از مهمترین کاربردهای آن را مرور می کنیم:

  • استفاده در صنعت پلاستیک، به جهت سرد کردن پلاستیک داغ شده طی فرآیندهایی مانند تزریق، اکسترود و… استفاده خواهد شد.
  • استفاده در صنعت چاپ، جهت سرد کردن غلتک هایی که به دلیل اصطکاک داغ شده اند کاربرد دارد.
  • استفاده در صنعت پزشکی، کاربرد زیادی در دستگاه ام آر آی دارد، زیرا برای خروجی بهتر این دستگاه نیاز است تا همیشه خنک نگهداشته شود.
  • استفاده در صنعت برش لیزری، هنگام استفاده از لیزر در برش فلزات حرارت زیادی تولید می شود که استفاده از چیلر صنعتی بسیار کارآمد می باشد.
  • استفاده از چیلر صنعتی در صنعت پتروشیمی برای تولید آب سرد با دمای پایین کاربرد مخصوصی دارد که با توجه به حساسیت موجود در این حوزه و مواد مصرفی در این صنعت نیاز است تا کارکرد چیلر دقیق و با کمترین میزان خطا باشد.

انواع چیلرهای صنعتی

سه نوع چیلر صنعتی موجود در بازار را می توان به چیلر هوا خنک، چیلر آب خنک و چیلر جذبی اشاره کرد؛ که در ادامه با برخی از ویژگی های آن ها آشنا می شویم تا هنگام خرید چیلر صنعتی دستگاهی را متناسب با محیط خود انتخاب کنید و راندمان عملیاتی را افزایش دهید، همچنین می توانید در مقاله چیلر صنعتی چیست و چه کاربردی دارد با تمام موارد و جزئیات آن به صورت کامل آشنا شوید.

 چیلر آب خنک، با استفاده از برج خنک کننده خارجی گاز ورودی در کندانسور را دفع می کند و یکی از پرکاربردترین چیلرهای صنعتی به حساب می آید، از مهمترین مزایای آن می توان به پایین بودن صدا و عمر بالای آن ها اشاره کرد.

چیلر هوا خنک، این چیلرها بر خلاف چیلرهای آب خنک با استفاده از هوای محیط گرمای کندانسور را از بین می برد، از ویژگی های مهم این چیلرها در مقایسه با چیلرهای آب خنک می توان به قیمت ارزان تر، ابعاد کوچک تر و جای گیری کمتر آن ها اشاره کرد.

چیلر جذب بخار، این چیلرها اغلب فاقد کمپرسور در واحد بوده و با استفاده از یک منبع گرما مانند انرژی خورشیدی و… برای خنک کردن سیستم و هدایت سیال خنک کننده استفاده می شود.

نکات اصلی هنگام خرید چیلر صنعتی

حال سوال اصلی این است که در خرید چیلر صنعتی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟ با توجه به این که هر محیط صنعتی دارای ویژگی های متفاوتی است در ادامه چند نکته را برای خرید صحیح چیلر صنعتی با هم می آموزیم تا هنگام خرید با توجه به تمام نکات اصولی دستگاه مناسب محیط خود را خریداری کنیم.

1- توجه به بار حرارتی سیستم

ابتدا لازم است بار حرارتی سیستم خود را تعیین کنید و در نهایت چیلری را انتخاب کنید که ظرفیت متناسب با سیستم شما را داشته باشد که می توان با روش های مختلف بار حرارتی را محاسبه کنید.

2- چه نوع خنک کننده ای احتیاج دارید؟ دما و سرعت جریان آن را مشخص کنید

پس از تعیین بار حرارتی نوبت به تعیین مایع خنک کننده و دمای هدف است، لازم به ذکر است نوع مایع خنک کننده مسئله مهمی است و لازم است تا با دقت انتخاب شود زیرا گرما از طریق این مایع دفع خواهد شد، مقاله هر آنچه باید در مورد چیلر صنعتی بدانیم می تواند برای آشنایی بیشتر کمک کننده باشد.

3- محیط نصب را کاملاً بررسی کنید

با توجه به این که چیلر را برای چه محیطی خریداری می کنید در سایز و ظرفیت چیلر انتخابی شما مؤثر است که می تواند تمام ویژگی های محیط مورد نظر را شناسایی کنید و سپس با استفاده از مشاوران چیلر صنعتی البرز چیلر مورد نظر خود را خریداری نمایید.

4- به منحنی های عملکرد چیلر دقت کنید

منحنی های عملکرد چیلر را از یاد نبرید و در نظر داشته باشید که چیلر را بر اساس  دمای منبع آب سرد و همچنین بالاترین دمای هوای محیط انتخاب کنید.

بصورت کلی پارامترهای مهم در انتخاب چیلر صنعتی عبارت‌اند از:

  • منبع نیرو
  • ظرفیت سرمایش چیلر
  • ظرفیت و نوع اپراتور
  • بالاترین دمای محیط
  • نوع فن
  • هزینه کلی چرخه عمر
  • محل نصب چیلر

کلام آخر

خرید چیلر صنعتی در صنایع مختلف اغلب با هدف جذب گرمای اضافی در ماشین آلات و فرآیندهای تولیدی استفاده خواهد شد، از این رو اگر به درستی و با توجه به محل قرارگیری آن انتخاب نشود در ادامه فعالیت باعث ایجاد مشکلات و دردسرهایی خواهد شد، بنابراین برای اینکه بدانید در خرید چیلر صنعتی به چه نکاتی باید دقت کنیم، می توانید علاوه بر مرور این مقاله با کارشناسان چیلر صنعتی البرز تماس گرفته و پاسخ تمام سؤالات خود را دریافت کنید.

علاوه بر این می توانید با مطالعه مقاله مزایای چیلر صنعتی از اهمیت و مزیت های این نوع چیلرها مطلع شوید و در صورت هر گونه ابهام می توانید سوالات خود را از نظرات پایین صفحه با ما در میان بگذارید تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

سوالات متداول :

چیلر صنعتی چیست؟
چیلر صنعتی یک سیستم خنک کننده است که برای خنک کردن و پایین آوردن دمای ماشین آلات کاربرد دارد، این چیلرها برای خنک کردن مکانیسم ها و ماشین آلات صنعتی استفاده می شود

نحوه کار چیلرهای صنعتی چگونه است؟
به طور کلی نحوه عملکرد چیلر صنعتی این گونه است که حرارت را از قسمتی جذب کرده و در جایی دیگر آن را دفع خواهد کرد و عملکرد آن بر اساس تبخیر و تقطیر می باشد، در این چیلرها برای خنک سازی محیط از آب یا هوای محیط استفاده خواهد شد و اگر از آب استفاده شود در نتیجه چیلر به برج خنک کننده نیاز دارد.

هزینه استفاده از چیلر در ساختمان چگونه است؟
با توجه به اینکه چیلرها به‌صورت مرکزی استفاده می شوند، بنابراین هزینه آن ها بسیار کمتر از مینی چیلرها می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Verified by MonsterInsights