مزایای چیلر صنعتی چیست؟

با توجه به اهمیت فوق العاده چیلر صنعتی تصمیم گرفتیم مقاله ای با عنوان ( مزایای داشتن چیلر صنعتی چیست ) بنویسیم . در این مطلب ابتدا در مورد چیلر صنعتی توضیح کاملی ارائه میشود . کارکرد آن به طور کامل بررسی میشود و کاربردهای آن بیان میشود . هزینه استفاده از چیلر صنعتی در صنایع مختلف و با توجه به کاربرد آن بسیار متفاوت است . به همین دلیل باید خرید این محصول با آگاهی و شناخت کامل انجام شود .

این آگاهی باعث میشود بتوانیم بهترین انتخاب را با کمترین هزینه داشته  باشیم . در این مقاله چیلر صنعتی موشکافی شده و سپس مزایای بینظیر آن گفته میشود ‌. در نهایت سعی میکنیم به تمامی سوالات موجود در این زمینه پاسخ داده و بهترین راهنما را در اختیار شما قرار دهیم . پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید .

اگر لیست صنایعی که از چیلر صنعتی استفاده میکنند را بیان کنیم قطعا شگفت زده خواهید شد . عملا بدون آن بسیاری از ماشین آلات موجود در کارخانه ها از کار افتاده و یا دستکم ساعات کاری آنها کاهش میابد . ولی چیلر صنعتی چیست ، کارکرد آن به چه شکل است و چرا اهمیت آن بالاست ؟

چیلر صنعتی

به چیلری گفته میشود که با دو روش تراکمی یا جذبی و با سرد کردن سیال مورد استفاده ( آب یا ضد یخ ) تولید برودت ( سرمایش) میکند .

چیلرهای صنعتی تفاوت بسیار مهمی با چیلرهای غیر صنعتی یا مسکونی دارند . علت هم آن است که  چیلرهای صنعتی به طور دائم و روزانه در حال استفاده شدن هستند . در حالی که در نوع غیر صنعتی و مسکونی چیلرها در زمانهایی خاموش شده و غیر فعال میگردند . به همین دلیل ساخت چیلرهای صنعتی به صورت طراحی چند مرحله ای بوده و با دقت و قدرت بسیار بالا ساخته میشوند

حال که با تعریف کلی چیلر صنعتی آشنا شدیم لازم است توضیح کوتاهی در مورد روشهای تراکمی و جذبی آن هم بدهیم .
روش تراکمی : در چیلر صنعتی تراکمی گردش یک جریان سیال به نام مبرد ( ماده ای خاص  که به صورت گاز یا مایع است و عملکرد آن به این شکل است که باعث کاهش دمای سطح مشخصی از یک ناحیه میشود ) در سیکل تبرید تراکمی بخار انجام میگیرد . چهار مولفه اصلی آن شامل کمپرسور ، کندانسور ، شیر انبساط و اواپراتور است .

چیلر صنعتی جذبی :

در این نوع ازچیلر ،پمپ و ژنراتور و جذب کننده وجود دارد و جای کمپرسور را گرفته اند . در ضمن علاوه بر مبرد از سیالهای دیگر ( لیتیوم بروماید ) هم استفاده میشود .چیلرهای جذبی دو نوع تک اثره و دو اثره هستند که تک اثره ها دارای یک ژنراتور و دو اثره ها دارای دو ژنراتور میباشند .در مجموع و بر اساس مقایسه عملکرد چیلر جذبی و تراکمی مشاهده میکنیم که در اکثر پروژه های بزرگ چیلرهای تراکمی انتخاب میشوند ‌.

در این نوع از چیلرهای صنعتی با ایده های جدید میتوان هزینه برق را به میزان زیادی کاهش داد . مزیت روشهای جدید آن است که قابلیت سیستمهای خنک کاری هم به مقدار بسیار زیادی بهینه شده است . برای داشتن اطلاعات بیشتر میتوانید از لینک هر آنچه باید در مورد چیلر صنعتی بدانیم اطلاعات بیشتر و جامعتری دریافت کنید . حال که تعریف چیلر صنعتی و انواع آن مورد بررسی قرار گرفت زمان بررسی مزایای بیشمار آن رسیده است .

مزایای استفاده از چیلر صنعتی :


۱ یکسان بودن تولید در تمام فصول :. چیلرهای صنعتی بسیار پرقدرت و با جزئیات زیاد طراحی و ساخته میشوند . به همین دلیل عملا میتوانند در تمام طول سال بی وقفه کار کرده و موجب شوند که ماشین آلات بتوانند به طور مداوم به کار خود ادامه دهند . با استفاده از چیلر صنعتی دیگر شاهد تعطیلی و یا افت کیفیت در خط تولید نخواهید بود . این موضوع باعث افزایش کیفیت و راندمان کاری و تعداد تولیدات میشود .

2 – صرفه جویی در مصرف آب : ماشین آلات صنعتی در هر صورت بعد از کار زیاد شروع به داغ شدن و تولید حرارت میکنند . روشهای مختلفی برای خنک کردن وجود دارد . به علت بهینه شدن سیستم های خنک کردن در چیلر صنعتی ، تا 30 درصد نسبت به روشهای دیگر در مصرف آب صرفه جویی میشود .

3 – رسوب ناپذیری : چیلرهای صنعتی با دقت بالایی طراحی شده و مدار دستگاه در آن کاملا بسته است . به همین دلیل است که املاح آب و رسوب در آن وجود ندارد .

4 – صرفه جویی در مصرف برق : نسبت به روشهای دیگر مصرف برق بسیار کمتری دارد . علت آن هم هرمتیک بودن کمپرسور است که با آمپر پایین کار میکند و باعث میشود برق بسیار کمی مصرف شود .

5 – جلوگیری از خرابی قالب : یکی از متداولترین مشکلات خرابی قالب است . چیلر صنعتی به وسیله سیستم بهینه خود و به دلیل عدم وجود بخار آب از هر نوع خرابی قالب و مبدل روغن جلوگیری میکند .

6 – شفافیت قطعه و سطوح صاف : چیلر صنعتی با تکنولوژی پیشرفته خود باعث میشود از تنش داخلی قطعات جلوگیری شده و شفافیت قطعه و سطوح صاف را به همراه دارد .

7 – کم سر وصدا و با دوام  : چیلر صنعتی ( مخصوصا نوع آب خنک ) سر و صدای بسیار کمی داشته و برای محیطهای مختلف کاملا مناسب است . همچنین این نوع از چیلرها دوام بسیار بالایی دارند .
8 – صرفه جویی در مصرف مواد اولیه : چیلرهای صنعتی میتوانند با کارایی بی نظیر خود باعث شوند که تا 5 درصد در مصرف مواد اولیه صرفه جویی شود .
نتیجه گیری :
در این مقاله تعریف کاملی از چیلر صنعتی ارائه شد . انواع آن شرح داده و باهم مقایسه شد . مزایای بیشمار آن بیان شد و موارد مرتبط با آن گفته شد . حقیقت آن است که چیلر صنعتی نقش بسیار مهمی در زندگی تمامی انسانها دارد . در انواع و اقسام ماشین آلات به کار میرود و اهمیت زیادی در فعالیت کارخانجات مختلف دارد . هرچقدر فعالیت بیشتر باشد ماشین آلات گرمای بیشتری تولید میکنند و احتیاج به چیلر صنعتی افزایش میابد . خرید چیلر صنعتی باید با توجه به بودجه و با بهترین کیفیت انجام شود . شما میتوانید به راحتی با تماس با همکاران ما مشاوره لازم را دریافت کرده و در نهایت مناسبترین انتخاب را انجام دهید . 

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Verified by MonsterInsights